tirsdag den 31. december 2013

December


Hej allesammen - jeg er ikke død, og er skam heller ikke stoppet med at blogge. Jeg har bare haft den sindssygeste travle december i mit liv, hvilket har resulteret i sølle 1 blogindlæg indenne måned. Men det skal der laves om på! Jeg har nemlig oplevet en hel masse der skal fortælles om. Dette indlæg vil snakke lidt om december, julehygge og hverdagen op til vi fik juleferie og det begyndte at gå stærkt. Det sidste jeg skrev om var Thanksgiving, som vi jo fik fejret den første december. I løbet af december måned har jeg nået overraskende meget decemberhygge, så det er ikke fordi jeg har savnet den danske julestemning alt for meget. Min gudmor sendte en pakke med masser af klip-selv julepynt, inklusiv stjerner som mine værtssøstre kæmpede en brav kamp med, haha! Min mor sendte en pakkekalender til hele familien, ligesom til danske børn. I gaverne var der en masse julepynt, små nisser, dansk slik og aktiviteter til familien som bageopskrifter, malerilærreder og trylledej. Vi nød alle at åbne pakkerne ved spisebordet, så endnu en gang tak mor for den skønne idé! Jeg fik bagt både brunkager og pebernødder til min familie og mine venner, da mor og far også havde sendt noget dr. Oetker krydderi med i pakken. De blev begge to vel modtaget og spist gennem december, hvilket var rigtig hyggeligt. Lauras mor havde sendt chokoladekalendre til os alle sammen, hvilket var helt vildt lækkert. Har aldrig haft en af de store kalendre, men i år fik jeg altså min helt egen fra Rittersport - mums! Jeg fik fulgt med i både Pagten og Tvillingerne og Julemanden - helt voksen bliver jeg nok aldrig. Jeg elsker julekalender, og det har altid været en tradition for mig at se det. Og dtil jer andre nørder der også så det - synes I ikke de begge to var gode i år? Pagten er og bliver nok min favorit af alle dem der har været. Sidst men ikke mindst har jeg spillet DR pakkeleg, lavet julenegle, spist masser af klementiner, pyntet op med julehjerter og kravlenisser og hørt masser af julemusik. Også den danske. Så generelt må jeg sige at december har været fuld af de samme traditioner, selvom det selvfølgelig var meget anderledes!

Vi bagte kagehuse og dekorerede dem!

Arrangementer er der trodsalt altid mange af i december. Det var ikke de helt samme som jeg plejer at gå til, men det var nyt og spændende! I den spæde start af måneden drog hele min international club og jeg til the Automall (samling af alle bilforhandlerne) til juletræskonkurrence! Det gik ud på at pynte det flotteste juletræ efter et selvvalgt tema - vores var 'Travel' hvilket jo repræsenterer vores internationalitet perfekt!
Jeg synes vores træ var skidegodt - vi havde et verdenskort som juletræstæppe, modelfly, pas, monumenter og en rejserute som pynt, kufferter under træet og store postkort på væggen. Vi vandt desværre ikke nogen placering, men vi mistænker stærkt at det skyldes at klubben har vundet de sidste 5 år :P
International love!

Under træet...

Undskylder for det drejede billede, men er det ikke fiiiiint?
Vi har holdt EF-julefest - en super hyggelig aften med mine udvekslingsvenner og deres værtsfamilier. Vi spiste et sammenskudsgilde, spillede pakkeleg, tog en million selfies, snakkede, grinede og nød det virkelig lækre hus som Kristinas værtsfamilie lagde til. Skønt!
Jeg har også trænet til årets bedste fransk-arrangement - caroling rundt i klasserne! Vi havde lavet dekorerede sangbøger med 15 franske sange, som vi i den sidste fransktime før juleferien brugte. Det var lidt pinligt, men også ret sjovt. Elsker min fransk-klasse!
I international club holdt vi også en julefest, med mad fra vores lande, pakkeleg, Secret Santa og en masse lege. Jeg havde pebernødder med, og fik også lov at smage tyske honninghjerter, italiensk pasta, arabiske forårsruller, monkey bread og minipizzaer. Min nisseven/Secret Santa var Lorena, så jeg fik starbucks kort, vanter og en starbucks kop! Wiiiii!
Den sidste uge før jul var Spirit week - og denne gang med et fantastisk tema. Harry Potter! Jeg var klædt ud de fleste dage - onsdag var jeg tvilling med Ryen, torsdag havde jeg klistret random ting til min sweater (ugly sweater day) og fredag havde jeg blå på for mit kollegium, Ravenclaw. Vi havde en assembly med dans, cheerleading, gaveindpakningskonkurrence, sang og julehygge. Det var rigtig hyggeligt!
Twin day with this cutie!
Ugly sweater!

Cheerleaders til assembly!

Da vi kom hjem fra skole om fredagen og endelig havde juleferie, begyndte vi at pakke - turen gik nemlig til Disneyland på juletur, men det får et indlæg for sig selv ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar