mandag den 6. januar 2014

What's up?

Hey bloggen!
Sidder lige nu i stuen og kan dufte den fantastiske bacon der skal i min værtsmors pasta carbonara. Mums!
Jeg arbejder lige nu hårdt på min San Francisco indlæg, men der er så meget tekst og billeder der skal bruges, og so little time. Troede jeg havde uendelig tid, men så indser man pludselig at skolen starter i morgen!
   Derfor ville jeg bare lige opdatere jer på resten af min juleferie - det der endnu ikke er dækket!

Nytårsaften fejrede jeg i selskab med en masse venner og familie. Dagen var faktisk overraskende hyggelig! Om morgenen skypede jeg med dem jeg altid holder nytår med derhjemme, og fik både lov at se 90-års fødselsdagen over skype, hoppe ned fra sofaen og sige godt nytår på dansk.
   Derefter så jeg Dronningens nytårstale på nettet (som var virkelig god i år!) og hoppede i nytårstøjet. Jeg var stadig fin, selvom nytår på INGEN måde er lige så stort herovre. Mange folk skal på arbejde, og når de kommer hjem spiser de normal middag og ser folk fejre nytår på tv.
   Vi fejrede det heldigvis lidt mere end det - ved aftenstid kørte vi nemlig over til Don, min IEC, og fik flere folk i bilen. Så kørte vi to 15-personers biler ned til the Strip og Rio-hotellet!
    Anna, Javier, Philipp, Kaspara, Sandrea, Mariem, Lulu, Lorena, Marta, Charlotte, Julia, Laura, jeg, Annas værtsmor, Don og min værtsfamilie spiste allesammen i food court'en på Rio. Vi havde en meget anderledes, men stadig skæg middag. Alle viste snapchats fra deres fulde venner, og vi delte vores forventninger for det nye år.
   Da maden var spist gik vi over til parkeringshuset - ja, meget classy, I know - og stillede os på den øverste etage hvorfra man kunne se the Strip. Der ventede vi så til midnat, hvor Julia og jeg hoppede ind i det nye år (lidt dansk er man vel). Så begyndte fyrværkerishowet, som kører fra 4 spots på the Strip. 10 minutter, så var det forbi - privat fyrværkeri er nemlig strengt forbudt i ørkenen. Vi begav os derefter ned til bilen og kørte hjem, efter min korteste nytårsaften i mange, mange år.
   Håber I andre havde en god fest, haha!

I fredags var jeg til filmaften hos Philipp i hans nye hus nede i Henderson. Javi og ham deltes om otte piger, haha! Marta, Roberta, Lulu, Lorena, Laura, Philipp, Javier, Amalie, Stefanie og jeg havde en skøn aften med The Dictator, The Host og American Idiots (dårligste film ever), gæt og grimasser i forskellige udgaver (og sprog), mafia-spillet og snak natten lang!
   Philipps mom havde desuden lavet det ene lækre måltid efter det andet til os - hjemmelavet pizza og salat til aftensmad, guddommelige brownies til dessert og fuld morgenmad med pandekager, æg, frugt og bacon. Hans to små chihuahuaer satte det sidste perfekte prik over i'et på en fantastisk aften med mine skønne venner!

Ellers har jeg brugt ferien på at skrive en artikel til skoleavisen, lave lektier, se film hver aften med mine søstre, skrive blogindlæg, skype en masse og rydde op i mit skab. Det har været skønt at få krydset de ting af min liste!
   I dag tog Charlotte, Lorena, Laura og jeg endelig ind og få ordnet negle - mit første sæt gels! Jeg fik ikke falske negle som de andre, da jeg ville blive aaaalt for irriteret over det med tiden tror jeg. Så jeg har pink med guldshimmer, og det er bare SÅ fint.



Jeg håber jeg kan få San Fran-indlægget ud snart, men det bliver nok svært med track practice, lektier og forberedelser til final exams :)
Til vi skrives igen - take care!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar