tirsdag den 22. oktober 2013

Homecoming week

Homecoming week (eller Spirit Week) var helt klart en af de amerikanske oplevelser jeg havde glædet mig mest til. Overvejende fordi det ville blive en koncentreret udgave af den skoleånd vi har hele året - men selvfølgelig også fordi det ville blive en uge fuld af aktiviteter, sjov udklædning og oplevelser!
   Lad mig bare starte med at sige - jeg blev ikke skuffet.

Homecoming week er ugen op til homecoming football-kampen. Det er der alle de gamle elever kommer tilbage og ser hvordan vi passer på skolen, og forhåbentlig donerer nogle penge og får deres navn hængt op et eller andet sted som tak. Det er udgangspunktet - men amerikanerne har så bygget en masse andre sjove traditioner på.
   Hele homecoming ugen har et overordnet tema - vores var 4 årstider, hvilket de fleste syntes var ret kedeligt sammenlignet med andre temaer som 'Disneyland', 'Harry Potter' og 'The Great Gatsby'. Men jeg synes det var fint, eftersom det var let at klæde sig ud hver dag. Det er nemlig en anden ting der hører til temaet, udklædning hver dag.
Hver årgang havde også fået en årstid, som deres ting blev dekoreret som. Freshmen var forår, sophomores var vinter, juniors var efterår og seniors var sommer. Gangene var dekoreret i disse temaer, en pr. årgang, og det var virkelig kreativt lavet!
   Hver dag er der aktiviteter efter skole du kan deltage i. Det er meget forskelligt fra skole til skole hvad der sker hver dag, men mere om det når jeg gennemgår dagene.
Fredag spiller skolens førstehold football på hjemmebane, der er parade med en masse vogne under halvlegen, og der er forsamling i gymnastiksalen hvor der sker en masse skægt.
   Lyder det til at jeg har haft det travlt?

Mandag var det sommertema, og udklædningen stod på Tacky Tourist - altså grim, kikset turist. Jeg forstod det ikke helt, og havde ikke meget at klæde mig ud med over nogle solbriller, kamera og mavetaske. Nogle havde sokker i sandaler, baderinge, hawaiiskjorter og meget mere, så det var en sjov og farverig dag på gangene!
   Dagens aktivitet var powderpuff, hvor pigerne spiller amerikansk fodbold og drengene er cheerleaders. Virkelig sjovt og ret fjollet :P

Kuffert halskæde


Så meget turist over mig!

Tirsdag var efterårstema med skovmandsskjorter som udklædning. Jeg har ikke nogen skovmandsskjorte, så jeg tog en skjorte og en bordeaux cardigan på og var lidt kedeligt udklædt, haha :P
Om aftenen havde Laura og jeg en koncert med Glee club, hvilket gik ret godt. Bagefter tog Laura og Avi hjem, og jeg blev til filmaften med Lorena, Ella og Katarina. De viste 'Halloween Town' i skolegården, hvilket var ret skægt selvom jeg missede en del af filmen. Vi havde tæpper, kage, popcorn, chokolade, chips, varm kakao og meget mere til fri brug fra skolen, så det var ganske lækkert.
Movie night! :D

Onsdag var vinterdag, med temaet 'Bundle up for college'. Folk havde derfor alverdens universitetstrøjer på, samt varmt tøj eftersom det var vinter. Jeg havde en Harvard-tshirt fra Boston som passede perfekt, og det var igen et forholdsvist wearable tema.
   Aktiviteten den aften var det store lip-sync show, hvor folk havde lavet de vildeste danse og sceneshows til forskellige sange de kunne mime til. Det var meget bedre end jeg forventet, og teateret var helt fuldt af mennesker. Tillykke til the Treblemakers som løb af med sejren! Min favorit var dog 'In the Jungle' eller 'The Barden Bellas' som Rosii og Chrissie var en del af.

Avi er meget flot udklædt til college day ;)

Havde min t-shirt direkte fra Harvard university på!

Undskyld for dårlig kvalitet. Lipsync konkurrencen!


Torsdag var forårsdag, hvor alle kom udklædt i blomsterprint, tiedye, gummistøvler og hårbånd. Jeg havde min blomstrede playsuit som passede perfekt til temaet :)
Torsdag spillede freshmanholdet og 2. holdet football, men det så vi ikke eftersom Avi og jeg var til callbacks med vores teaterhold.



Sidste dag er altid spirit day, hvor du tager skole t-shirts, skolefarver og logoer på. Jeg var derfor meget patriotisk klædt i min Centennial t-shirt, og valgte først at tegne hundpoter til fodboldkampen.
   Vi havde en kort dag, fordi der var assembly/forsamling i gymnastiksalen sidst på dagen. Det var en rigtig sjov forsamling, hvor cheerleaderne havde nogle fine shows, militærklassen (børnesoldaterne som vi kalder dem) lavede noget med at marchere, danseholdet optrådte, orkester og band spillede, koret sang og homecoming royaliteterne blev kåret.

Assembly!

Junior varsity (2. holdet) cheerleadere optræder som vinter!


Hundehuset :)

Orkesteret

Varsity (1. holdet) cheerleadere som sommer!

Vinderne af lipsync, the Treblemakers, optrådte.

Homecoming lord og lady, duke og duchess, prince og princess og alle de nominerede + vindere til konge og dronning.

School spirit!

Kelsie, min veninde fra fransk, skulle køre mig hjem, men eftersom hun er cheerleader skulle vi først dekorere footballholdets omklædningsrum. Vi fyldte deres skabe med slik, hængte bannere og pynt op i hele rummet og skrev 'Good luck boys <3' til dem. Det var virkelig sjovt faktisk!
   Fredag er den store kamp som det hele handler om. Laura, Avi og jeg kom halv seks for at dekorere vores truck til paraden med International club. Vi pyntede med alverdens blå og sølv, balloner, plakater på forskellige sprog og et stort skilt med klubbens navn.
Eftersom vi er udvekslingsstudenter fik vi også lov til at køre på ladet rundt i paraden, sammen med Laura R., Marthe, Sandrea, Charlotte, Lorena og Lulu. Vi var derfor meget spændte da vi satte os tilbage på tilskuerrækkerne og så første halvleg af vores homecomingkamp!
   Centennial var kun bagud med 1 point på et tidspunkt i kampen, og ellers vandt vi med 20 point. Der var en fantastisk stemning - alle vores cheerleaderhold, både freshman, 2. holdet og 1. holdet, heppede, orkesteret spillede, folk gik amok og humøret var højt. Efter cirka 1 time var det tid til at smutte ned til tennisbanerne hvor vores truck holdt klar - vi hoppede op, arrangerede os, og var selvfølgelig lige ved at falde da den startede :P

Cheerleaders!

Footballholdene ønsker god kamp...

Mit skilt til vores vogn.

Laura arbejder på sagen...

   Der var virkelig nogle søde, kreative vogne. Først kom inspektøren og resten af administrationen, derefter freshmen, sophomores, juniors og seniors, så 1. holds cheerleadere, danseholdet, student council, 2. holds cheerleadere, yearbook, freshman cheerleadere og os (international club). Der var også en bil for drengen der døde i en trafikulykke tidligere på året, og nogle vilde sportsvogne med homecoming lord/lady, duke/duchess, prince/princess og king/queen. Det var så sjovt at køre rundt på banen og vinke til alle de vilde footballfans på rækkerne. En vild oplevelse!

Efter en fantastisk kamp sluttede vi dagen af med dipped cones (softice dyppet i chokolade) fra McD - so goooood... i dag (obs: indlæg skrevet lørdag) er så dagen for den store homecoming fest, som alle har snakket så meget om. Jeg har ingen date, men jeg tager afsted i en gruppe med Avi, Laura, Lorena og Charlotte. Jeg glæder mig helt vildt - kjolen er klar, jeg har lånt et par sko, jeg ved nogenlunde hvordan jeg vil sætte håret og ellers er jeg bare megaspændt!
   Indlæg følger om selve festen - hav det godt :)

Hallway dekoration - her forår (freshmen)

Forår

Efterår (juniors)

Efterår

Sommer (seniors) var meget federe end hvad ses på dette billede. De havde lavet et surfboard med hver af lærernes navne og hængt det som navneskilt uden for klasselokalerne! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar