søndag den 27. oktober 2013

Homecoming

Upsiiii... så så man lige Lærke love indlæg til højre og venstre, som hun aldrig får skrevet. Det er lidt svært når man har haft en meget travl uge, og en meget (dejlig) travl weekend. I skrivende stund er det søndag eftermiddag, dagen efter min 16-års fødselsdag, og jeg har besluttet mig for endelig at fortælle jer om homecoming festen.
   Efter at komme forholdsvist sent hjem fra footballkampen fredag aften, kunne jeg næsten ikke falde i søvn. Jeg glædede mig virkelig til homecoming festen, en af de største amerikanske oplevelser i første halvår af min udveksling. Det havde været en virkelig skæg, begivenhedsrig uge ledende op til den fest de alle havde snakket om - og jeg kunne ikke vente!
   Selve lørdagen gik forholdsvist hurtigt, fordi jeg havde nogle lektier at ordne, nogle ting der skulle købes ind og forskellige andre gøremål, så inden vi fik set os om var klokken 14. Med min erfaring fra gallafesten, hvor det tog 5 timer at gøre os klar og vi stadig stressede sygt meget, kunne jeg ikke være andet end lidt nervøs. Charlotte og Lorena, som vi fulgtes med, kom nemlig over ved 16-16.30 tiden!
   Heldigvis gik det fint. Jeg elsker stemningen af at vimse rundt og krølle hår, duften af adskillige hårsprays, face sprays og parfumer, dulle-øjeblikke og 'Eeeej hvor er du fin!' og 'Vil du ikke låne min whatever'. Med lidt musik i baggrunden og stigende spænding susede timerne afsted, og før vi fik set os om ankom pigerne, og det var tid til at hoppe i kjolerne.

Avi gør sig klar!

Eyeshadow...

Laura krøller hår :)

Vi startede vores homecoming oplevelse med at tage billeder nede i 'rigmandskvarteret' hvor den falske strand og søen ligger. Vi var ikke de eneste med samme idé, men det lykkedes os da at finde et frit sted med god baggrund. Enkeltbilleder, parbilleder, gruppebilleder, søsterbilleder, skobilleder, håndbilleder... vi fik det hele med!

Hele gruppen <3

Mig

Sisters!

Hahah <3

Shoe picture! Og ja, mine sko var ikke specielt lækre, men jeg havde lånt dem af Avi og slap for at finde nogle selv :)

Efter vores lille photoshoot tog vi på Panera bread for at spise middag. Vi elsker Panera, men det er ikke en luksuriøs restaurant hvor alle tager hen og spiser før homecoming - så vi var ikke ligefrem i de samme outfits som andre på stedet! Men deres salater, pasta, supper osv. er virkelig guddommelige, så vi havde en skøn aftensmad.

Lorena og jeg på Panera!


Charlotte sniger selfies ind...

   Dad hentede os og kørte os til selve festen på skolen. Der var bestemt ikke overfyldt, taget i betragtning at vi er 3000 elever på skolen. Det foregik i kantinen, som elevrådet havde pyntet rigtig fint op. Der var masser af mad og snacks, musik (dog lidt underligt mixet og med udelukkende clean-versioner) og glade folk i fine kjoler. 
Vi fandt både Nikki og Lulu, og Brogan og John (deres dates), plus en masse andre af vores venner. Dans var lidt svært i de høje hæle, men det stoppede os ikke. Generelt var det ret hyggeligt, men ikke så vildt fedt som fx prom. Ved halv 10-tiden forlod vi festen for at tage på BJ's og spise dessert :)

Dejlige folk! Amerikaner, Kaspara, Lulu, Laura, Marthe, Mariem, Laura, Sandrea, jeg og Nikki. I baggrunden en anden amerikaner, og John og Brogan :)


Det var freaking hylemorsomt på BJ's. Vi fik allesammen nogle lækre mocktails og Pizookies (varme cookies med is), som faldt på et tørt sted i maven :P
Det der gjorde det specielt var primært at det tog os 15 minutter at bestille, få tingene og spise dem. Derefter tog det os en halv time at dele regningen op!
   Folk havde ikke lige penge, og havde ikke købt for lige meget, og med tax runder det op til 26.37, hvilket er forholdsvist besværligt at betale lige delt. Avi forsøgte sig med en masse mønter, og hver gang vi talte det efter manglede der pokkers 10 cent. Hun blev så stresset at hun på et tidspunkt måtte regne 21-11 på lommeregner - og hun kommer direkte fra en katolsk privatskole hvor hun fik en præmie for sine matematikkundskaber...
   Da vi endelig fik betalt skidtet skulle vi selvfølgelig give vores stakkels tjener drikkepenge. Desværre havde ingen enkelte dollar-sedler (vi ville ikke give ham 5 hver), så han var så heldig at blive betalt i danske kroner, schweiziske franc og euros! Vi var sikkert hans yndlingsselskab den aften ;)
Jeg tror man skulle have været der for at indse hvor sjovt vi havde det - og da Laura faldt ned under bordet skrigende af grin, var det ved at være tid at tage hjem.

Jeg havde en fantastisk aften med nogle af mine alleryndlingspiger. Homecoming, hele ugen ledende op til det og al spændingen lige fra vi begyndte at planlægge det, har været en utrolig oplevelse jeg aldrig vil glemme! Tak fordi I læste med :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar