søndag den 11. august 2013

EF Bryant camp 2013

Så er jeg endelig tilbage med et kæmpelangt indlæg om camp. Jeg ville gerne lave en detaljeret beskrivelse af hver dag, da denne blog også fungerer som en form for mindebog for mig, og jeg vil gerne huske så meget som muligt.
   Så her er det - enjoy! 


Torsdag
Da jeg vågnede torsdag morgen var jeg selvfølgelig vildt træt, men ikke så meget som jeg havde regnet med. Jetlag var ikke så slemt på vej over som det er tilbage, har jeg hørt. Jeg mødtes med nogle af de andre danske piger, og vi spiste for første gang i den store kantine. Der var så meget mad - bacon, æg, pølser, bøffer, pandekager, sirup, brød, bagels, kage, yoghurt og en kæmpe frugtafdeling. Det meste af det var faktisk ret lækkert, man skulle bare lære at vælge de rigtige ting. ;)
   Torsdag var en introdag, så modsat de andre hverdage havde vi ikke 'timer'. Vi mødte vores homeroom, som var vores faste klasse hele campen. Normalt var homeroom bestemt af den stat man skulle til, men det kunne de ikke få til at gå op i år, så vi var en blanding af stater og nationaliteter.
   Husker ikke engang hvad vi lavede, udover navneskilte og nogle mærkelige lege, haha. Kan huske jeg syntes det var super akavet, og nu er dem fra mit homeroom nogle af de sødeste mennesker jeg kender. Kennedy South ❤
   Eter frokost, igen i megakantinen med varme retter, pizza, pasta, salat og is hver eneste dag, hvor jeg for første gang fandt min værtssøster Laura, var vi ovre i sportshallen på universitetet hvor vi lavede nogle små fællesskabsøvelser, aaaalle 450 mennesker. Det var faktisk vildt sjovt, og man begyndte at slappe mere af i hinandens selskab.
   Så kom Rhode Islands vejr til syne, og det styrtede ned resten af dagen. Vi fik derfor aldrig en rundvisning på campus, hvilket var okay for nogen og lidt forvirrende for andre (Laura og Johanne tsk..)
Hver eftermiddag var der aktiviteter, som man fik point for at deltage i, hvilket kunne hjælpe en i homeroomkonkurrencen. Jeg og et par af de andre danske piger tog ud og svømme i svømmehallen, hvilket var så hyggeligt! Jeg følte allerede der, at vi var gode veninder, efter at have kendt hinanden halvanden dag.
   Om aftenen var der karaoke night, hvor folk stilte sig op og sang det ene og det andet. Nogle var vildt seje og gode til at synge, mens andre bare gik op med sit land og en middelmådig sangstemme, haha! Team Danmark sang Barbie Girl, og sydkoreanerne sang Gangnam style - og kunne faktisk teksten i versene! Det var så sjovt at høre :p
Der var også Ben & Jerry is og alverdens tilbehør, hvilket var vildt lækkert. Imens jeg langsomt lærte flere og flere mennesker at kende og brugte flere minutter på campen, blev jeg overbevist om at det var det hele værd. 


Fooood!

Piger :)



Fredag
Det var stadig vildt koldt, fugtigt og overskyet da vi vågnede. Jeg havde slet ikke pakket det rigtige tøj, fandt jeg hurtigt ud af - om natten var værelserne sygt kolde, og plastikmadrasserne med et usselt tæppe over hjalp ikke. 
   Dagen gik med at have rigtige 'timer' for første gang. Vi havde 4 fag, English, Geography, Current Issues og Life in America. Hver high school (Kennedy, Grant, Madison, Washington eller Franklin) havde en lærer til hvert fag, og man gik så til en ny lærer hver gang en time var slut.
   Egentlig handlede det mest om forskellige ting man kunne komme ud for i løbet af året, hvordan man tackler problemer, kulturforskelle osv. Jeg synes mest det var hyggeligt at bruge tid med sin klasse, for timerne fik jeg ikke voldsomt meget ud af :p
   Om aftenen tror jeg ikke vi lavede så meget, der var nogle aftenaktiviteter men jeg brugte primært tiden på at snakke og se folk spille kort osv. Der blev spillet de indledende runder til volleyturneringen, og hvem tror I skulle repræsentere Kennedy? MIN KLASSE, Kennedy South!

Lørdag
Her havde man regnet med, at man kunne få tid til at sove længe og Skype, eftersom det var weekend og intet var planlagt før om aftenen. MEN NEJ! Vi skulle gudhjælpemig have timer på en lørdag. Så dagen forløb stort set som den forrige, indtil aftensmaden klokken 16.30. Om aftenen skulle vi nemlig i Providence Place Mall som lå en halv times tid fra universitetet. Det var vildt stort, men vi havde kun sølle 2 timer derinde hvor vi nærmest løb rundt fra butik til butik. Fik købt en lyserød læbepomade, men ikke andet, for vi brugte også tid på at finde et kamera og en kuffert. 
   Busturen foregik i gule skolebusser, og alle var sygt starstruck da de drejede om hjørnet. Alle tog billeder af enten busserne, eller af folk der tog billeder, haha! Det var også i bussen at jeg fik min søde busbuddy Emma, som også var i mit homeroom. Miss u sweet swede!
   Da jeg lå i min seng om aftenen forsøgte jeg at researche Boston ting, for det var allerede næste dag vi skulle derind og bruge en hel dag. Jeg havde nogle idéer, men det virkede stadig lidt uoverskueligt. Oh well, jeg skulle bruge en dag i en fantastisk by med nogle søde piger, så helt galt kunne det ikke gå!

Gule skolebusser! :D

Ida, Sahra og Line!

Min busbuddy Emma fra Sverige.

Mit eneste fund i mall'et..


Søndag
Alle var vildt spændte ved morgenmaden. Vi sad og diskuterede over pandekagerne hvor vi ville hen, og fik nogenlunde overblik over det. I dag var busserne lidt bedre end de små, varme skolebusser fra dagen før, og det var en vildt hyggelig tur på cirka halvanden time. 
   Da vi fandt hinanden, Line, Johanne, Laura, Emilie, Sahra og jeg, i virvaret af 450 mennesker og 10 busser, tog vi Bostons metro 'The T' til Harvard university. Det var så awesomeeee! Med en Starbucks i hånden udforskede vi universitetshaven og de forskellige afdelinger. Vi kunne ikke komme over til Law pga. byggeri, men vi så stort set alle de andre ting. Inkl. deres bibliotek, elevcafé og egen kirke, hvor en  præst var i gang med en prædiken om hvorfor Gud hader homoseksuelle :s
   Efter lidt CVS shopping og indkøb af de uundgåelige Harvard t-shirts, tog vi toget tilbage til parken Boston common. Vi besluttede os for at gå op til næste stop, Prudential tower, hvilket var sååå varmt! Efter 100 meter besluttede vi os for at holde frokostpause i parken og ved samme lejlighed fodre duer med chips. På vej op til bygningen kom vi også forbi Newbury Street, hvor butikker som Chanel, Gucci, Louis Vuitton, Prada, Marc Jacobs, Guerlain osv. ligger. Vi fandt dog kun et sted vi gad gå ind - GEORGETOWN CUPCAKES! En lille, fin biks med de lækreste cupcakes, oh my... De kostede kun 1,60 dollars, og vi havde hele butikken for os selv. Indtil vi fik sat os ned og det derefter væltede ind med mennesker, der stod i kø helt ud på gaden! Stedet var åbenbart meget berømt :)
   Vi fandt endelig Prudential tower, en bygning med 50 etager og en Skywalk i toppen. Der er bygget et mall omkring det, så vi gik først lidt rundt og kiggede på butikkerne før vi tog elevatoren op. Det var så højt oppe og gik så stærkt at man fik de vildeste propper i ørerne!
   Udsigten fra Skywalk var ubeskrivelig. Billederne taler for sig selv.
Vi tog the T ned til havnen, på trods af nogle småfejl undervejs, fordi nogle af os godt ville ud på et Harbor Cruise og sejle. Men vi ankom 16.32, og den sidste sejlede 16.30. Daaaamn! Vi delte os op, og Laura, Johanne og jeg gik ned til selve havneområdet og forsøgte at finde en af de der Duck tours. Alt var udsolgt, men vi hørte senere at det var pænt kedeligt, så det var okay.
   Vi nød derfor bare gadekunstnerne, vandet og skibene, og fik tegnet karikaturtegninger, ahaha! Vildt pinligt, men et sjovt minde. Derefter mødtes vi igen på Hard Rock Café, og spiste den bedste burger i mands minde, oh my. Det bliver ikke sidste gang!
   Efter 9 varme timer i den smukke by vendte vi hjem igen, trætte og mætte men med en masse skønne oplevelser. Klart en af de bedste dage hidtil.

Udsigt fra bussen!

Of course, Starbucks under falsk navn... hvem tror I, jeg var?

Indgang til Harvard


Deres bibliotek, omg...


CUPCAKES!!




Laura og jeg i Prudential tower

Boston Aquarium

Mega akavet karikaturtegning

Hard rock!


Mandag
Alle havde vabler og Harvard t-shirts på denne dag. Vores timer forløb som normalt, og efterhånden som det blev hverdag, gik tiden stærkt.
Om aftenen tog vi ved 6-tiden til et sted ved navn United Skates of America, very cheesy. Her kunne man stå på rulleskøjter, spille små spil, lasertag eller køre ind i en lille diner på rulleskøjter. Var selvfølgelig vildt dårlig, men det gjorde ikke noget. Det var stadig vildt sjovt!

Tirsdag
Grunden til at vi havde timer lørdag, var fordi vi skulle på heldagstur til Newport, en lille kystby i Rhode Island, denne dag. Vi tog igen skolebusserne, og det tog vist omkring en time at komme derhen. Der var viiiildt varmt, så alle fik solcreme på inden vi skulle ud i byen. Ingen af os vidste noget om Newport, så vi var lidt lost på hvad vi skulle lave. Vi gik rundt nede på havnen, og tog derefter den lange tur ned til stranden. Op og ned ad bakke i en halv time, før vi endelig nåede frem.
   Vejret var skønt, så varmt at sandet brændte. Vandet var dog lidt rødt, og jeg havde ikke badetøj med, så jeg var ikke i. Men vi var vidner til den årlige livredderkonkurrence... tja, det var ikke helt dårligt ;)
Udover at vi fik den største, grummeste skuffelse på vej tilbage til byen, så nød vi resten af dagen i fulde drag. Vi gik stort set fra spisested til spisested, og kom tilbage uden solskoldninger. Yay!

Cupcakes... igen...

New England er... utroligt.

Smukke Newport beach!


Livredderkonkurrence, tihihihi

Froyo!


Onsdag
Onsdag begyndte tiden virkelig at ebbe ud. Man var allerede tætte venner med folk man havde kendt en uge. Det var skørt, og alligevel fantastisk. Man begyndte at bruge timerne på bare at nyde hinandens selskab, snakke og joke, og spise det lækre slik fra lærerne! Både Stephanie, Maria, Brandon og Sharon var flinke til at bestikke os til at diskutere det ene scenario efter det andet ;)
   Om aftenen var der volleyfinaler. Kennedy South mod de andre tabere. Jeg heppede så meget at min stemme døde totalt resten af camp, haha - men det virkede! WE WERE THE CHAMPIONS!
Tak awesome volleyspillere, som bragte ære og is til hele vores homeroom.



Torsdag
Torsdag var sidste normale dag på camp. Det var vist også sidste dag med aktiviteter. Vi fik ekseptionelt meget slik af lærerne, og begyndte at indstille os på, at camp snart var slut. Efter timerne rendte Emma og jeg rundt for at iagttage dem der spillede på fodboldbanen (tihi), derefter gik vi til basketball for at gøre det samme. Vi var også nede og lave en cooking-aktivitet, hvor vi ærbødigt fik lov at lave s'mores. Dvs. Lægge skumfidus og chokolade på kiksen, før de voksne måtte tage over!
   Om aftenen var der talentshow i teatersalen, hvor en masse modige (!!!) mennesker stillede sig op og performede til et kæmpe bifald. Japanerne lavede en fiskedans (som var ret nice), sydkoreanerne lavede et mashup med dans, en masse søde piger var oppe og synge, der var karate, sjippetov, high school musical (Frederik Arberg som den store stjerne) og så var returnee'erne og lærerne også oppe og give flere numre, hvilket nok var de bedste!
   Meget pædagogisk var der ingen vinder, men hver deltager fik et point til sit homeroom for deltagelsen :)

S'mores..


    Japanere til talentshow! Jaja..

Fredag
Den sidste dag på camp! Får næsten tårer i øjnene af at tænke på det. Det var en meget vemodig dag, for selvom vi alle glædede os til at møde vores værtsfamilier, så ville ingen af os væk fra camp. De venskaber og oplevelser man havde fået på bare 10 dage, kan ikke beskrives. Det skal bare prøves! Hvis du får muligheden for at tage på camp inden dit ophold, så gør det. Det er det hele værd, det er den bedste start på dit udvekslingsår ever.
   Vi brugte den sidste morgen (efter den sidste pandekagefråd) på at lave de der papirer hvor man skriver sit navn, og alle i klassen så skriver noget sødt til en. Har stadig min seddel, og gemmer den! Det var så sødt, alt det folk havde skrevet, men helt færdigt fik vi ikke lov at læse dem, før vi skulle til et afrejsemøde i teatersalen. Det handlede om flybilletter og alt det der - men inden mødet var slut skulle min klasse og vinderne af homeroom konkurrencen skynde sig ud til busserne for at tage hen til the Ice Cream Machine!
   Det var en isbutik ved motorvejen, der havde 75 (!!!!) forskellige smagsvarianter. Oh my. Emma og jeg fik cookie dough og hindbær sorbet, og det var såååå lækkert. Selvfølgelig, det var USA, der var alt for meget, men det var sådan en hyggelig lille udflugt, selvom det var den sidste.
Vi kom tilbage til campus, fik flybilletter og vores papirer med de små beskeder. Det var så kært. Man indså virkelig, hvor gode venner man havde fået. Hvor meget den camp havde betydet.
   Pakning gik utrolig glat, jeg havde faktisk aldrig pakket ud, så det tog mig måske 20 minutter at få det hele pakket sammen. Vi afleverede sengetøj og håndklæder, og det tomme, kolde værelse var igen præcis som da jeg ankom. 
   Vi spiste det sidste måltid i kantinen, inklusiv en masse is nu det var sidste aften, og derefter var det tid til 'Yearbook presentation'. Det var et slideshow med musik som returnee'erne havde sat sammen til os. Det var så sjovt og sødt at se alle de billeder, de havde taget i løbe af campen. Der blev grint, heppet, sagt 'nåååårh' og nærmest skreget da visse shirtless billeder kom op på skærmen..
   Den allersidste aktivitet vi havde sammen var et dance med musik, snacks, dans og en masse farvel. Jeg havde en fantastisk aften med de utrolige mennesker, jeg havde mødt, og jeg forsøgte at glemme at vi snart skulle igennem den hårdeste dag nogensinde. Da den sidste sang var spillet og vi gik tilbage til hall 14, begyndte vi at sige farvel og på gensyn. 





The Ice cream machine!!

Flotte omgivelser paa uni!

Da alle 450 hovedpuder var afleveret, kunne man da ikke sige nej til et lille hop ned i dem...

Lørdag
Busserne kørte hver halve time. Kram, tårer og kufferter over alt. Jeg kørte klokken 3 mod Boston lufthavn, og den bedste camp nogensinde var forbi.

THANKS TO EVERYONE WHO MADE BRYANT CAMP 2013 SPECIAL! I AM SO GRATEFUL TO HAVE MET YOU, AND I WISH YOU THE BEST YEAR UNTIL WE MEET AGAIN ❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar