tirsdag den 20. august 2013

Min første tid i Las Vegas

Min første tid i Las  Vegas har både været varm, forvirrende, fantastisk, begivenhedsrig og fyldt med gode stunder og sjove øjeblikke. Jeg nyder det! Jeg ankom efter en meget tidlig, dumt placeret rejse med JetBlue. Det var egentlig ikke dårligt som sådan, men det var bare sygt tidligt vi skulle afsted (3.00) i forhold til at flyet afgik 7.55.

   Vi sad i hver sin ende af flyveren, men det var nok okay, eftersom jeg sov fra det øjeblik jeg lænede mig tilbage på det bløde flysæde (NOT) til jeg mærkede hjulene sætte i landingsbanen.
   Laura, min værtssøster, og jeg gik hånd i hånd ned af rulletrappen og så vores værtsfamilie. De stod med et kæmpe bundt heliumballoner med det amerikanske flag, i fint tøj og med armene åbne til et stort kram. Vi fik taget en masse billeder - har ikke set dem endnu men kan da godt finde dem på anmodning ;)
   Vi tog derefter på BJ's brewhouse hvor jeg fik en lækker, alt for stor pizza - helt sikkert ikke sidste gang jeg kommer der! Vi snakkede om det ene og det andet, på den ene side var det småakavet og anspændt, på den anden side var det fantastisk at opdage hvor søde de var og hvor meget de havde glædet sig.
   De fortalte os om hvordan værelset havde haft vandskade sidste år, og at de derfor havde arbejdet på at renovere det hele sommeren. De havde lavet nye vægge, malet, bygget et helt nyt, kæmpe skab, købt nyt sengetøj, tv, billeder, hylder... stort set alt var nyt. Men ikke helt færdigt.
   Min værtsmor især var så ked af, at vi ikke kunne komme hjem og sove i værelset med det samme, men det ville være sundhedsskadeligt med lugten af maling. Så vi kørte over til vores IEC, hvor vi skulle overnatte nogle dage. Tror vi endte med at sove der 4 dage.
   I starten havde jeg det som om det ville være forfærdeligt og forkert og at vi ville miste de der første dage osv. Det gjorde, kombineret med ekstrem træthed, at jeg fik hjemve. I cirka 10 minutter. Så tog vi i Wal-Mart, og jaaa.. så var det okay ;)

Et af værelserne hos vores IEC!

Det smukke poolområde..

Noget af det frådern mad Izel havde lavet <3


The pool at night! So pretty.

   Vi brugte dagene på en masse forskelligt. Vi badede i vores IEC's pool, som var så lækkert i varmen. Vi var i Wal-Mart flere gange. Vi var i Wet 'n Wild waterpark, som var en sjov forlystelsespark fuld af rutsjebaner og badebassiner. Min yndlings var dog 'Lazy River', en flod med strøm hvor man bare flød afsted med eller uden baderinge, men rutsjebanerne var også skønne!

Laura, jeg, Avi, Monet, Francisca og Melissa (deres venner fra Østrig) i Wet 'n Wild

Waterpaaaark


   Vi var også ude og aflevere min yngste værtssøster Monet i lufthavnen (hun har været på ferie i Oregon - kommer hjem i morgen), hvorefter min værtsmor tog os med på Starbucks og gennemgik husreglerne og sådan :)
   Vi har været henne og se skolen, som er stor og flot. Der er en masse sportsbaner, tribuner og haller, et teater med eget billetkontor udenfor (det er så cool) og i skolegården troner en statue af vores maskot - bulldoggen!
I dag valgte vi fag, men eftersom skolen er ekstra overfyldt i år, er det ikke sikkert at vi får alt det, vi vil. Men jeg ved indtil videre at jeg er kommet ind i engelsk, AP government, biologi, AP fransk, musical teater og kørekort. Det er jeg så glad for! Nu skal vi bare lige se om jeg også får lov at få glee club og journalism.
   Vi har fejret min IEC's kones fødselsdag, hvor 4 andre udvekslingsstudenter fra Tyskland, Italien og Danmark (wohoo) også kom forbi. Vi fik en masse lækker mad, og fik snakket lidt med dem. Det var rigtig hyggeligt at møde dem, og jeg glæder mig sådan til at få snakket med dem igen til velkomstfesten på lørdag.
   Apropos andre udvekslingsstudenter, så har vi mødtes flere gange med nogle piger som vi skulle have gået i skole med (hvis ikke vi havde skiftet til Centennial). Miyu og Tiziana fra Japan og Schweiz er så søde! Vi har både været på den falske strand, beach clubben, her i Vegas og spist baljevis af froyo. De har haft nogle problemer med deres værtsfamilie, men jeg håber virkelig vi snart kan være sammen igen!

Why be in Denmark and start school, when you can be in Vegas and do this?

Desert Shores beach club :)

Froyo med de damer!

Crimeriders in the parking lot..

   Min værtsfamilie tog os med ud til et openair-teater i ørkenen bag bjergene. Da solen gik ned var det faktisk ret behageligt at sidde der, og vi havde sodavand og KFC med til holderne i vores campingstole. Vi var der for at se Legally Blonde - the musical, og hvor var det bare godt! Skuespillerne var helt vildt dygtige, i forhold til det var en lokal gruppe. Bare forestil jer dem inde på Broadway... musicalen var også vildt sjov, ligesom filmen. Der var levende hunde, flotte kulisser og skægge sange som fx 'Is he gay or european?' hvor min værtssøster og jeg bare kiggede totalt offended på hinanden :D

Scenen! Solen nåede at gå ned før de startede, men smukt var det.

Pææææne omgivelser!

Hey there sissy <3

KFC maiiin

Ja, det er et hundehoved der stikker ud af O'et...

Man er langt hjemmefra når snacks som disse koster 50 cent... kom igen det Kongelige!

   Når det nu er min første tid her i byen, så er der en masse 'firsts' hver dag. Min første tur ude og handle i Sam's Club (ligesom Metro), min første tur i Target, min første amerikanske burger, min første varme løbetur, min første tur i det enorme mall... det hele er fantastisk på hver sin måde, men alligevel meget nyt! Jeg sover godt om natten, kan man vist roligt sige.

Avi made cupcakes! L og L :)

Goofy

Min morgenmad ligner meget den derhjemme - havregrød med banan og rosiner :)

Typisk dinner hos the Houghtaling's. Og Mom har selvfølgelig juicet!

Første tur i Target omg døde.

Vores enorme skab og vindue ;)

Min virkelig virkelig komfortable seng - top bunk ftw!


I dag har bare været en chill dag, hvor vi har været henne på skolen, ude og hente min nye computer, og snart rejser vi os fra sofaen og vores elskede tv-serier for at tage en tur i Target. Der er altid et eller andet man har brug for... I aften tager vi til Panera til aftensmad, og jeg glæder mig helt vildt! Endnu et amerikansk sted man bare skal ind og prøve.
   BTW så har vi lige været på en helt utrolig tur til San Diego, som fortjener sit eget indlæg.
Jeg håber I alle har det godt, og nyder det 'gode' danske vejr :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar