onsdag den 13. november 2013

Siden sidst...

Pyha, føler mig efterhånden helt slået ud af mørket. Selvom det er varmt herovre, går solen stadig ned klokken 4.30-5.00, og vintermørke har altid været en mega depressionsfaktor for mig. Altså ikke en rigtig depression, bare træthed, sløvhed, tristhed, melankoli.
   Jeg sidder i min alt for varme seng (overkøjen tættest på lampen) og føler mig ikke klar til at komme tilbage i skole i morgen. Vi har haft den 2. lange weekend i træk og har derfor lavet en masse. Jeg overvejede at dele indlæggene op, men det bliver alligevel forvirrende med datoer osv. Så her for I altså et megalangt indlæg, fuldt af billeder og oplevelser fra de sidste 2 uger!

Weekenden efter Halloween stod mine værtsforældre i spidsen for Valley of Fire turen. Valley of Fire er en ørkendal i Nevada med nogle meget smukke bjergformationer. Vi var en bunke udvekslingsstudenter fra Danmark, Tyskland, Italien, Schweiz og Spanien, og så værtssøskende og venner fra USA.
   Vi tog af sted om morgenen - for en gang skyld ikke midt om natten - i to biler, og kørte i karavane til dalen. Så vidt jeg husker var der gratis indgang den dag, hvilket var meget lækkert!
Først stoppede vi ved indgangsskiltet og tog billeder af hele gruppen. Derefter kørte vi ind til en lille parkeringsplads og blev 'sluppet løs' - vi kravlede op på klipper og bjerge, krøb ind i små huler, stod på en surfboard-sten og endte med at chille på noget der lignede kongeklippen fra Løvernes konge. Det var ret hyggeligt, og utroligt smukt at kigge ud over den enorme dal.
   Derefter kørte vi videre til næste stop: en bjergvæg hvor hulemennesker (i mangel på bedre ord) havde skrevet og tegnet nogle små ting. Faktisk første gang jeg så den slags megagammel kunst, så det var ret skægt! Vi spiste frokost lige i nærheden, hvor Mom's pastasalat som altid vakte glæde :))
   Om eftermiddagen var vi på en guidet tur til 'The Wave', som er en kæmpe flad klippe der ligger langs jorden. Erosion har lavet riller i den, så det ligner en brusende bølge - sådan næsten altså. Vi havde det skægt med at vandre efter de to rangers, selvom vi ikke fik lyttet alt for godt til deres info om geologi! Der var endnu engang super smukt og god grund til at tage billeder.
   Aftenen brugte vi på en campingplads, hvor vi spillede mafia/werewolf allesammen rundt om bålet - den ultimativt bedste gang jeg har spillet det spil! Derefter grillede vi mad og smores i mørket, og betragtede den klareste stjernehimmel i verden. Jeg så mælkevejen for første gang!
   En virkelig hyggelig tur jeg ikke vil glemme!

Valley of fire!

Vi kravlede, mod Mom's gode vilje, op på disse knudrede klipper. Laura og Valentina var endnu højere oppe!

Buddha på bjerget ..?

Ligner det ikke at bjergene 'svømmer' i marken? :)


Søndag den weekend lavede vi ikke ret meget, men mandag stod den på shopping i Meadows mall, eftersom jeg manglede bukser og en sweater desperat! Laura og jeg var med bussen for første gang herovre, hvilket gik okay. Busserne er lidt forvirrende, eftersom de og stoppene ikke har navne men numre - numrene er alt fra 2 til 8 ciffre og har ingen speciel rækkefølge. Meget forvirrende!
   Vi havde dog en god tur, og jeg fik 3 par jeans og en stor lækker strik til de kolde klasseværelser (det er ikke vejret der fejler det store!) 

Ugen var lidt kaotisk, eftersom der var proficiencytesting for alle juniors og seniors. Derfor var vi i nogle timer nede i gymnastiksalen og bare glo på idrætstimen. De skal altid have styr på os og vide hvor på skolen alle befinder sig, så vi kunne ikke få lov at gå rundt på campus i mellemtiden.
   Ellers gik skoleugen glat, og før jeg fik set mig om var det fredag igen. Jeg var lidt trist i løbet af dagen, fordi vi om aftenen havde vores sidste footballkamp. Jeg har virkelig nydt at se kampene, selvom jeg stadig ikke fatter en brik! 
Jeg så denne sidste battle mellem Centennial og Legacy sammen med Lulu, Lori, Charlotte og Anna. Vi havde det super skægt, selvom det blev ret koldt efter solen gik ned. Football, slik, selfies, cheerleader-efterligning, bleacher-hiking og søde piger har altid været en god kombi ;)
   Og så vandt min skole endda - igen! Vi var bagud 17-0 i første halvleg, men fik comeback til 28-17. Yaaaay!

Last time looking at these guys :'(

Lulu og Anna!

Ladies <3

Tak for kampen :)

Lørdag var vi på tur til Red Rock canyon der ligger i bjergene omkring Las Vegas dalen. Det er, som navnet antyder, røde klipper - vi stoppede på forskellige steder og gik ud og vandrede. Op og ned af stejle bakker, ned til et udtørret vandløb, op på forskellige klipper osv. Vi nåede også hen til et bjerg hvor farven skiftede direkte fra rød til hvid i en lige linje rundt om det. Det blev derfor døbt 'Pokémon bjerget', haha! :P
   Efter en masse billed-tagning og vandring var vi færdige med Red Rock, og Monet, Anna, Laura og jeg tog derfor ned på Town's Square. Jeg fik for det første mad (hvilket jeg hungrede efter, da klokken var halv 3 :P) og desuden købt 2 gaver. Vi havde en hyggelig søsterdag sammen, og Mom og Dad fik lidt kvalitetstid sammen!

Red rock!

Jeg forstår stadig ikke at det her er mit hjem...

Vi var ikke helt enige om hvad det her lignede - nogle stemte egypter, andre ged (??)


POKÉMON BJERGET

Mad <333


Søndag havde jeg virkelig glædet mig til, da jeg endelig blev genforenet med min søde Sahra! Vi er klassekammerater hjemme fra Danmark, og at hun var på ferie i Las Vegas med sin værtsfamilie kunne næsten ikke være mere perfekt :)
   Dad kørte mig ned til outletcenteret hvor Sahra stod og ventede. Det var helt surrealistisk at se hendes ansigt igen. Vi løb bare hen til hinanden og krammede i en evighed. Hulkede næsten, haha! Hun havde den dejligste fødselsdagsgave til mig, med to rugbrød, daim og cookies.
   Vi smuttede rundt i outletcenteret hvor jeg fik købt de fleste af mine julegaver til dem i Danmark. Vi grinede, snakkede (på dansk!) og havde det fuldstændigt som i gamle dage. Skønt!
Eftermiddagen og aftenen brugte vi i mit hood, the Strip, hvor vi var på hoteller, spiste på New York New York og var i M&M og Coca-Cola butikken. Skøn aften med hendes værtsfamilie, som var så sød, sjov og åben over for mig. 
   Selvom det var forfærdelig trist at sige farvel til hende, håber jeg stadig at vi kan nå at ses igen inden året er omme. Jeg vil til Prescott <3

Baby :*

Mandag var Veteran's day, hvilket betød friheeeeed! Dad tog os udvekslingsstudenter med til Hoover dæmningen, hvilket var ret cool. Vi så broen mellem Arizona og Nevada, hvor Dad skulle høre mig i brobygning og tal og historie hele vejen, blot fordi jeg var fra Danmark :P
   Vi var også nede og se selve dæmningen, med spildebassinet, filtrene og generatorerne for begge stater. Det hele er virkelig stort når man står tæt på, og om jeg begriber hvordan de fik bygget det ned i vandet... jaja.

Hoover dæmningen!

Den hvide kant rundt om er der hvor vandet engang var, og efterlod mineraler på klippen. De har ikke fået meget nedbør de sidste år, derfor er vandstanden faldet!

Who says you can't be in two states (and time zones!) at once?

Den kæmpe bro der forbinder de to stater :)

Disse små fyrtårne er som sier, der tager vand ind når de åbnes.


25 grader i november :))

Såååå dyb!

Så - nu er i opdateret. Jeg har sat på min liste over 'ting jeg skal nå i november' at jeg vil skrive flere blogindlæg end i oktober. Held og lykke mig selv, det er allerede den 12. :o

Ingen kommentarer:

Send en kommentar